خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج کارگران استان همدان در گفت‌وگو با بسیج خبر داد

ایجاد دفاتر مشاوره حقوقی کارگران در شهرستان‌های همدان/ بازگشت  ۱۸ واحد تولیدی به عرصه تولید

مسئول سازمان بسیج کارگران استان همدان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با مرکز وکلای دادگستری و معاونت اداره کار بسته شده که در آینده نزدیک بتوانیم دفاتر مشاوره حقوقی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۶۴۷۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
ایجاد دفاتر مشاوره حقوقی کارگران در شهرستان‌های همدان/ بازگشت  ۱۸ واحد تولیدی به عرصه تولیدسرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته بسیج، در خصوص اقدامات این سازمان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان در راستای تحقق گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد در ابعاد مختلف با توجه به وظیفه ذاتی خود برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: در بعد ارتقاء سطح معنویت و اخلاق که یکی از بند‌های مهم گام دوم انقلاب است کمک‌های مؤمنانه را در سطح کارخانجات داشتیم و ترویج روحیه ایثارگری و ارتقاء سطح معنویت و اخلاق در کارگران با ایجاد حلقات صالحین در سطح واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: در بعد علمی و پژوهشی، حمایت از مبتکران و مخترعین و کمک به رفع موانع تولید انجام شد و در این بعد سعی کردیم از ظرفیت‌های بسیج استفاده کنیم، تشویق تولیدکنندگان، کارگران و مهندسین برای استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود، استفاده از جوانان و کارگران در کارخانجات از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: در بعد فرهنگی تلاش ما چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی در سطح کارخانجات و واحد‌های تولیدی این است که با ایجاد روحیه خودباوری، امید و نشاط در این زمینه فعالیت کنیم.

برات‌زاده عنوان کرد: در خصوص سبک زندگی اسلامی با همکاری و هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش شده دوره‌های مختلف آموزشی برای کارگران و خانواده‌های آنان اعم از کارگاه‌های آموزشی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، خانواده و آموزش سبک زندگی اجتماعی به صورت حضوری و در فضای مجازی برگزار شود.

وی افزود: در بعد اقتصادی که در بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبر معظم انقلاب و دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، ما هم به عنوان جزئی از سازمان گسترده بسیج در بسیج کارگران و کارخانجات در این زمینه برنامه‌های مختلفی داریم که از جمله این برنامه‌ها طرح «شهید برونسی» (طرح حاتم) است که به عنوان فرهنگسازی مصرف تولید و توزیع کالای ایرانی را در دستور کار داریم که با تعامل با ادارات مختلف در حال اجرا است.

*اجرای طرح «شهید کریمی» برای کمک به رفع موانع تولید در سطح کارخانجات

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خصوص برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در سال جهش تولید گفت: در این راستا طرح «شهید کریمی» برای کمک به رفع موانع تولید در سطح کارخانجات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری اعضای ستاد تسهیل و استفاده از ظرفیت‌های بسیج، سپاه و نیرو‌های مردمی در راستای رفع موانع تولید انجام می‌شود.

برات‌زاده با اشاره به برگزاری طرح بازدید از واحد‌های تولیدی در سطح استان، ابراز داشت: احصاء مشکلات تولیدی‌ها و دسته‌بندی آن‌ها و ارجاع به مراجع ذیربط از دیگر اقدامات است که در این راستا امسال از ۸۵ واحد تولیدی بازدید و مشکلات آن‌ها را احصاء کرده و به ستاد تسهیل و مراجع مربوط انتقال دادیم و تاکنون ۱۸ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند به عرصه تولید برگردانده شد.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در جامعه بیان کرد: مهمترین مسأله‌ای که در جامعه وجود دارد فرهنگسازی است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: اگر بر روی فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ بسیجی که برگرفته از فرهنگ اسلامی است کار شود و فرهنگ مردم در این زمینه ارتقاء یابد به طور قطع در آینده می‌توان جامعه را درخشان‌تر و پیشرفت آن را قطعی‌تر کرد.

وی افزود: ما در دفاع مقدس توانستیم با روحیه بسیجی، ایثارگری، خودباوری و باامید بر تمام دشمنان غلبه پیدا کنیم و به طور قطع ضرورت و نیاز امروز جامعه ما همین فرهنگ بسیجی است که برگرفته از دفاع مقدس است.

برات‌زاده با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده طی هفته بسیج عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های جمعی و حضوری نمی‌توانیم داشته باشیم و سعی کردیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: اولین برنامه افتتاح دو پایگاه در سطح استان همدان که یک پایگاه در شهرستان نهاوند در کارخانه روغن نگین و دیگری در شهرستان کبودراهنگ در کارخانه ترشیجات و شوریجات در این هفته افتتاح می‌شود.

*بازدید از ۳۰ واحد تولیدی در هفته بسیج

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: در راستای طرح شهید «کریمی» بازدید از ۳۰ واحد تولیدی هدفگذاری شده تا بتوانیم مشکلات این واحد‌ها را احصاء کنیم.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مرکز وکلای دادگستری و معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته شده که در آینده نزدیک بتوانیم دفاتر مشاوره حقوقی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم تا کارگران بتوانند با کمترین هزینه مشکلات حقوقی خود را برطرف کنند.

برات‌زاده افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته تقدیر از بسیجیان کارآفرین در سطح شهرستان‌ها است که از ۱۰ نفر از بسیجیان شاخص که به عنوان کارآفرین در واحد‌های تولیدی کار می‌کنند تقدیر می‌شود.

وی برگزاری مسابقه فرهنگی در مورد بسیج و فرهنگ بسیجی برای خانواده‌های کارگران در فضای مجازی و تجلیل از برندگان با اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج برشمرد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات